Kennissessie: Omzetontwikkeling keurmerken in retail 2023. Ketensamenwerking Werkt!

Op donderdag 4 juli 2024 organiseert het Marktprogramma Verduurzaming Dierlijke Producten (VDP) een webinar van 12.00 en 13.00 uur.

In april maakte Circana in de Monitor Keurmerken Retail bekend dat in 2023 in de supermarkt inmiddels 25% van alle omzet in voeding & dranken een duurzamer keurmerk heeft. In 2022 was dit nog 22,3%. Terwijl de algehele foodomzet met 9,5% groeide het afgelopen jaar, steeg de omzet van food met een keurmerk ruim dubbel zo hard, met 22%. De grootste aanjager van de groei is het vervangen van het reguliere pluimveevlees (vers vlees en vleeswaren) met producten met een 1 ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Binnen pluimveevlees is voor bijna 500 miljoen euro vervangen.

In het webinar zal Paul van de Ven van Circana dieper ingaan op de Monitor Keurmerken Retail 2023. Wat is de ontwikkeling in de verschillende dierlijke productgroepen, in de verschillende keurmerken, opvallende zaken in assortiment en aandeel binnen huismerken en A merken. En wat kan dit voor andere afzetkanalen betekenen?

Maurits Steverink van het Marktprogramma VDP zal dit webinar begeleiden.

Aanmelden vooraf is verplicht en is mogelijk via het online aanmeldformulier. Met uw aanmelding ontvangt u ook gelijk de nieuwsbrief van het Marktprogramma.

Wanneer

  • Donderdag 4 juli 2024

Locatie

  • Webinar

Tijd

  • 12.00 – 13.00 uur

    Partijen van het Marktprogramma

    Ga naar de bovenkant